Ik ben er! - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: femketimmerman

Blijf op de hoogte en volg Femke

09 September 2010 | Spanje, Gijón

Gister ben ik aangekomen in Spanje en mijn eerste indruk is erg positief.
Alle ingrediënten zijn er in ieder geval voor een leuke tijd in Spanje!
* Een geweldig appartement
* Zon / zee / strand – een hele mooie kust en omgeving
* En een mooie school

Bij aankomst in het appartement was ik blij verrast. Ik verblijf in een mooi appartement op de 2e etage met uitzicht op een redelijk druk knooppunt midden in de stad - inclusief fontein. In de straten zitten winkeltjes en alles ziet er erg netjes uit. Dat had ik niet verwacht omdat ik uit vakantie ervaringen weet dat men in het buitenland niet zo nauw kijkt op onderhoud etc. Verder bestaat het appartement een grote leefkeuken, woonkamer, douche, grote hal met 3 slaapkamers.
Ik was behoorlijk moe van de reis maar heb toch mijn eerste tassen uit weten te pakken. De eerste avond heb ik samen met Els - mijn huisgenootje en mijn ouders in een restaurantje in de buurt gegeten. ’s Avonds is er hier ontzettend veel leven op straat. Mensen zitten samen in het park en dat geeft een beetje dorpsgevoel in een stad.

Vandaag ben ik naar school geweest om mij te melden bij ‘La Oficina de Relaciones Internacionales’.
Die hadden Els en ik vrij snel gevonden. De vrouw op het kantoor kon echter onze gegevens nergens vinden. En ze kon ook niets herinneren van 2 meisjes uit Zwolle. Dat ging dus goed.
Na wat telefoontjes bleek dat we naar ‘El Laboral’ - een ander gebouw moesten. We konden bijna niet geloven dat onze afdeling, die ‘Escuela de Empresariales’ heet zich op dat gebouw bevond. ‘El Laboral’ heeft meer weg van een kerk/kathedraal/klooster/paleis en misschien lijkt het zelfs wel een beetje op Zweinstein. Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Ik hoop dat jullie allemaal een klein beetje een beeld hebben gekregen van mijn verblijf. Maandag begint school en vanavond ontmoeten we onze Duitse huisgenoot Raoul.
De volgende keer schrijf ik als ik iets bijzonders heb te vertellen. Bedankt voor alle leuke reacties op mijn eerste berichtje!

Ik hou jullie op de hoogte.
Un Beso!

  • 10 September 2010 - 12:47

    Susanna:

    Wauw, je eigen Zweinstein. Nog een ingredient voor een super leuke tijd;). Heel veel succes schatje en ik kom gauw x langs!!

    Besos

  • 10 September 2010 - 14:54

    Daniëlle:

    Hee Femke,
    Ik lees alleen maar positieve dingen, fijn om te horen.;) De foto's zien er mooi uit, luxe school zeg.:o Heel veel succes daar.

    xxx Daniëlle
    ps. ik mis grote zus Femke wel hoor..:$

  • 10 September 2010 - 21:11

    Rineke:

    Wat hip he een leefkeuken:P Mooi dat je t leuk hebt, ben benieuwd hoe t zometeen op school is! Dikke kus vanuit regenachtig Nederland.

  • 11 September 2010 - 11:41

    Lindy:

    Het ziet er wel gek uit hoor Fem, jouw spulletjes in 'mijn' kamertje. Ik wens je een super fijne tijd daar! Hoop zo nog eens wat van je te horen!

    XX

  • 12 September 2010 - 12:01

    Hilde:

    Hey Femke!

    Wat een mooie foto's zeg! Ik ben erg benieuwd naar je verhalen als je dan 'echt' bent begonnen!

    liefs, Hilde

  • 14 September 2010 - 17:46

    Femmie:

    Ik zal je moeder wel opvangen hoor, volgende week hebben het eerste gesprek onder genot van een bakkie koffie.
    Maar ze zal het wel redden zonder jou het is een sterk (en lief) mens
    groetjes

  • 16 September 2010 - 15:21

    Gert-Jan:

    Hee Femke!

    Wat een super mooie plaats zeg om eens een half jaartje door te brengen. Zal wel even wennen zijn maar komt vast snel goed en spreek je straks echt vloeiend Spaans. Ik wens je heel veel geluk en geniet ervan!

    X

  • 16 September 2010 - 20:17

    Gerrit En Marja :

    Nou, dat is afzien zeg.
    We wensen je heel veel plezier daar. Dikke X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 21 Aug. 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 35831

Voorgaande reizen:

06 September 2010 - 22 Januari 2011

Studie in Spanje

Landen bezocht: