Bijna 2 maanden in Spanje, + het bezoek van Dennis - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu Bijna 2 maanden in Spanje, + het bezoek van Dennis - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu

Bijna 2 maanden in Spanje, + het bezoek van Dennis

Door: femketimmerman

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 November 2010 | Spanje, Gijón

Lieve allemaal,

12 dagen en 11 nachten oftewel 267 uur konden Dennis en ik met elkaar doorbrengen deze herfstvakantie. En toen moest ik daarnet afscheid nemen van Dennis op het busstation in Gijón. Zijn bus vertrok om 23.59 richting Vallodolid. 4 uur in de bus, 6 uur wachten op het vliegveld, waarvan 2 uur voor een gesloten deur, een vlucht van 2 uur, en een reis met het openbaar vervoer van Dusseldorf/Weeze naar Vollenhove heeft mijn lieve vriend voor mij over. Maar het was het waard. Wat een geweldige week hebben wij gehad. Om weer even samen te zijn en eindelijk te kunnen laten zien waar ik woon, waar ik naar school ga en waar ik mijn boodschappen koop. Het afscheid viel toch zwaar. Je weet dat hij weer moet gaan, maar dat besef je pas als de bus wegrijdt. Heel raar en ook wel even verdrietig.
Voor Dennis vertrok heeft hij een deel geschreven voor dit verslag. Daarom krijgen jullie dit keer zowel een kijkje in mijn ervaringen, als (een klein kijkje) in die van Dennis.

Dennis: 06:30 uur op vrijdag 22 oktober ging de wekker. De dag waarop ik naar Femke zou vertrekken om haar 12 dagen te bezoeken. Om 07:30 uur zou ik worden opgehaald door Nick, een vriend van mij. ’s Ochtends dus nog snel de laatste dingen ingepakt, en de auto ingesprongen richting Weeze. Onderweg zijn we nog een aantal keren verkeerd gereden, maar doordat ik achteraf veelte vroeg vertrokken was, hadden we alsnog zeeën van tijd om regelmatig een afslag te missen. Uiteindelijk kwamen we, zelfs na een Duitse MacDonalds maaltijd achter de kiezen, nog een uur te vroeg op het vliegveld aan.
Vallodolid, 13.30 uur. Na een uurtje wachten op Weeze airport en 2 uurtjes vliegen stond ik in Vallodolid. Vallodolid ligt ruwweg tussen Madrid en Gijón. Daar stond Rolf Poolman, een klasgenoot van Femke van haar Nederlandse school, al op me te wachten. Rolf had eerder deze week al kaartjes voor de bus voor me geregeld en dat bespaarde me dus een hoop geklungel (aangezien ik geen Spaans spreek, en Spanjaarden geen Engels - en zeker geen Nederlands). Het vliegtuig waar ik mee aankwam vertrok weer met de ouders van Rolf naar Weeze terug en vandaar was Rolf dus naar het vliegveld gekomen. Helaas kon Rolf niet mee in dezelfde bus als ik, aangezien hij naar León moest. Na 2 uur op de bus gewacht te hebben, vertrok mijn bus naar Gijón. De busrit duurde 4 uur, en dat is natuurlijk behoorlijk lang. Om 21.15 was ik dan eindelijk op de plaats van bestemming, Gijón. Na 7 weken zag ik Femke weer.
Deze eerste dagen zijn we vooral de stad Gijón wezen bezichtigen. Femke wou me natuurlijk gelijk van alles laten zien…

Femke: Daarom heb ik Dennis de eerste dag mee genomen naar de supermarkt. Hier konden we meteen even boodschappen doen voor de rest van de week. En kon ik Dennis voorstellen aan ‘Puppy’ – zoals Els en ik hem inmiddels hebben genoemd. Dit is een heel klein lief hondje dat hier gewoon in de dierenwinkel te koop is. Achter glas is een bak van 2x1 meter. Wel een beetje zielig, maar oh-zo-lief. Uiteraard was Dennis ook meteen verkocht en konden we het niet laten deze week nog af en toe langs te wandelen. Puppy kost maarliefst €595,- euro. Maar mensen mogen mij sponsoren, als ze ook willen dat Puppy uit deze glazen bak wordt bevrijdt.

De rest van de week hebben Dennis en ik ingevuld met: De stad bekijken, op het strand wandelen, mijn school bekijken, de kust bekijken, veel films kijken, een dagje naar Llanes - een stadje hier 1 uur vandaan en een Erasmus avondje. Veel ‘ge-kerststald’ dus; zoals mijn broer Gerjan dat zou noemen. De tijd is gevlogen. Het leek wel gisteren dat ik Dennis op het station ophaalde. Ik kan iedereen vertellen dat het ontzettend bijzonder is je vriend na 7 weken weer te zien. Eerst heel raar, maar meteen weer vertrouwd!

Tot slot nog even een paar kleine nieuwtjes om iedereen weer op de hoogte te houden:
* Mijn Spaanse taalcursus is volop aan de gang. Mijn eerste toets heb ik gehaald met een 7.0. Mijn eind toets heb ik deze week en dan heb ik de cursus afgerond – en zijn de eerste 4 credits binnen.
* Ik heb deze week een sollicitatie gesprek gehad voor mijn stage die ik in februari ga lopen. Ontzetten spannend, - omdat mij deze stage echt helemaal perfect lijkt. Maar ik het idee heb dat er toch enkele bezwaarlijke minpunten aan mijn profiel waren. Natuurlijk houdt ik jullie op de hoogte van de uitslag die ik over ongeveer 2 weken krijg.
* Met kerst kom ik twee weken naar Nederland. 23 december tot 8 januari. Direct na mijn terugkomst in Spanje zal ik mijn eindexamens hebben dus het wordt veel blokken tijdens mijn vakantie in Nederland. Eind Januari kom ik definitief terug en zal ik beginnen met mijn stage in de loop van februari.

Ik ga nu mijn verhaal afronden! Ik hoor uit veel hoeken dat mensen mijn verhalen lezen. Dat is ontzettend leuk om te horen. Ik heb inmiddels ook veel kaartjes gekregen. Iedereen daar heel erg bedankt voor. Ze hangen aan mijn spiegel in mijn slaapkamer en als het zo door gaat kan ik mezelf binnenkort niet meer bekijken. Ontzettend bedankt allemaal!

Un saludo van Femke en Dennis

  • 02 November 2010 - 06:34

    Nico&Deja:

    Ha Femke,

    wat een mooi verslag zo samen met Dennis!Ook de foto's zijn prachtig.
    Succes met de studie!

    Liefs Nico&Deja

  • 02 November 2010 - 08:39

    Femmie:

    Gezellige foto's, fijne tijd samen gehad en het is zo weer kerst.
    Nog even buffelen en je bent weer in het natte en koude maar heerlijke nederland

    groetjes van ons

  • 02 November 2010 - 10:52

    Ma En Pa,:

    Hoi Femke,

    Wij hebben allebei direct jouw (eigenlijk deze keer jullie) reisverslag gelezen. Een mooi verslag met leuke foto's. Geen hondje voor Graafschap 6 wel een eerste 5 euro toezegging voor de liefhebber in Nederland die het hondje wil kopen. Vanuit het Nederlandse onderwijs gedacht heb ik het gevoel dat, na de herftsvakantie, nu je 2e periode voor de kerst in gaat en dus ook je 2e periode in Spanje. 23 December is nog maar ruim 7 weken! Vooraf krijg je nog een klein weekje opnieuw visite als Wilco en Danielle komen.
    Een hele goede en fijne tijd gewenst, succes met de studie,geniet er van en tot horens,

    Ma en Pa.

  • 02 November 2010 - 19:59

    Martin En Jessica:

    Hey lieve Fem,

    Hier een berichtje van Martin en mij vanuit het koude Krems (ja, hij is er weer hoor. Haha!). Wat ontzettend leuk om weer een verhaal van je te lezen. Dat gevoel dat je had bij Dennis komt me bekend voor ;). Eerst raar, maar toch gelijk weer vertrouwd. Het is fijn om elkaar naar zo'n lange tijd weer te zien. Fijn om te lezen dat jullie zo genoten hebben samen!

    Martin is hier afgelopen zaterdagavond aangekomen en gaat vrijdagochtend weer richting Nederland. Bah, ik zie er nu al tegenop.

    Komt Dennis tussendoor jou kant nog weer op? Of zit dat er niet in? Nou meid, ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Keep on writing!

    Hele dikke kus en knuffel,
    Jessica en Martin

    Ps. In de kerstvakantie zou ik je graag even willen lenen van je boeken ;), het lijkt me leuk om met je te daten!

  • 02 November 2010 - 23:58

    Hilde:

    Hey Femke!

    Wat ontzettend leuk gedaan, zo samen een blog schrijven. Geniet van je tijd tot kerst! (Helaas zonder Dennis...).

    Liefs, Hilde

  • 03 November 2010 - 14:27

    Hanri:

    Hooooi zus..

    Wat een mooie fotos en een leuk verhaal. Ik bekeek eerst de fotos gister dus dacht ff (aan het jack van Dennis te zien) dat hij op de motor jou kant op was gekomen. Maar in het verhaal zag ik toch t vliegtuig. Mooi dat jullie je hebben vermaakt!

    Tot snel..

    Gr Hanri

  • 05 November 2010 - 11:57

    León-maat:

    Hee Femke! Mooi verhaaltje en ook leuk dat Dennis nog een stuk had geschreven! En die Costa Verde is ook gaaf zeg, kunnen we misschien nog wel eens samen bezoeken! Of is dat niet te doen met de fiets? Haha. Je cursus al afgerond? En gehaald? Succes daar en de groeten!

  • 07 November 2010 - 13:24

    Daniëlle:

    Hee Femke,

    Super fijn dat jij en Dennis elkaar weer hebben mogen zien. Heel fijn om te lezen dat jullie veel leuke dingen samen gedaan hebben. Toppie dat je je eerste 4 credits binnen hebt. Succes op school. Tot 18 december! Ik heb zin om je weer in het echt te zien, ik mis je best een beetje. :$

    liefs, Daniëlle

  • 09 November 2010 - 14:56

    De Buurtjes Van Nr 8:

    Hey Femke,

    Ook wij lezen je verslagen om toch een beetje op de hoogte te blijven van alle belevenissen daar in Spanje! Zoals menigeen hier al aangeeft is het inderdaad zo kerst en kom je gezellig weer in ons kikkerlandje op visite.

    Heel veel plezier nog daar en maak er wat van!

    Groeten van de buurtjes van nr. 8

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 21 Aug. 2010
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 35827

Voorgaande reizen:

06 September 2010 - 22 Januari 2011

Studie in Spanje

Landen bezocht: