1 maand in Spanje - Bezoek aan Madrid en León - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu 1 maand in Spanje - Bezoek aan Madrid en León - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu

1 maand in Spanje - Bezoek aan Madrid en León

Door: femketimmerman

Blijf op de hoogte en volg Femke

12 Oktober 2010 | Spanje, Madrid

Lieve mensen,

Nederlandse klasgenoten van mij vroegen hoe het stond met mijn wilde uitgaansverhalen in het altijd feest vierende Spanje. Na 1 maand is het dan zover. Ik heb me blootgesteld aan het nachtleven in Spanje. Grote aanleiding hiervoor was het bezoek van afgelopen weekend aan mijn Nederlandse klasgenoten die elders in het land studeren.

Donderdag avond vertrok ik ’s avonds met de bus naar León. Dit is een stad op 2.5 uur afstand van Gijón en daar heb ik mijn klasgenoot Rolf bezocht. Rolf heeft mij alle bijzondere plekken van de stad laten zien. Een drankje in een bar met ‘tappas’ mocht ook niet ontbreken. Al snel liepen we andere studenten tegen het lijf. Wat even een rondje langs de bezienswaardigheden van León moest zijn werd al snel een feestje tot in de diepe uurtjes. Ik vond het ontzettend leuk in León. Iedereen was heel vriendelijk en er waren ook nog andere Nederlandse studenten waarmee ik (eindelijk een keer) moeiteloos kon communiceren. In Gijón heb ik natuurlijk ook wel eens een feestje meegepakt maar dit was toch totaal anders op een of andere manier. Super gezellig. Maar helaas voor ons moesten we de volgende ochtend behoorlijk op tijd op het station staan. Want vanuit daar namen we de bus naar Madrid, om hier andere Nederlandse klasgenoten zouden bezoeken; Bart, Bauke en Ellen.

Rond de middag kwamen we dan eindelijk aan in Madrid, na een reis van ruim 4 uur. Het openbaar vervoer is erg goed geregeld in Spanje. Voor 30 euro stond ik meer dan 500km verderop in het centrum van Madrid. Luxe touringcars reizen dagelijks deze grote afstanden. Het weerzien van je klasgenoten in het buitenland is toch iets aparts. Sta je daar opeens met z’n allen. Bart en Bauke hebben Rolf en mij meteen door de hele stad geleid. Het weekend was ik aangewezen op deze 3 mannen omdat Ellen haar zus had te logeren. Naja, prima toch. Ik heb me tenslotte al 20 jaar tussen mijn 3 broers staande weten te houden. Dan moest ik dit weekendje ook wel overleven. ;) Ik ben erg verbaasd over de stad Madrid. Ik had totaal geen verwachtingen van Madrid maar het bleek een ontzettend mooie stad te zijn! Mooie gebouwen en er hangt echt een ‘Spaanse sfeer’. Aan het eind van de eerste dag hebben we typische Spaanse gerechten gegeten in een restaurantje om dit gevoel nog even door te zetten.
De volgende dag bestond uit een verdere wandeltocht door de stad. ’ s Avonds stond een bezoek aan de grootste discotheek van Spanje op het programma. Dit was een hele leuke ervaring. De desbetreffende club heet Kapital en bestond uit 7 etages. Voor de ingang stond een rij van enkele honderden meters – en dan overdrijf ik niet. Eenmaal binnen bleek deze discotheek ontzettend mooi te zijn. De disco was opgebouwd als een theater met verschillende ringen en beneden een enorme dansvloer en daarvoor een bühne. Er waren ook ontzettend veel loungeplekken. Op het dak bevond zich een terras met palmbomen. Ik heb me dus kostelijk vermaakt.
Onze laatste dag bestond uit een bezoek aan een Latijns-Amerikaanse parade. Deze landen vierden namelijk dat zij onafhankelijk waren van Spanje maar toch nog warme banden hadden. Leuk om een keer te zien. ’s Avonds uiteraard nog een keer tappas gegeten - om het af te leren. Dit deden we samen met 2 huisgenoten van Bart en Bauke. Dus toen moest ik er toch nog aan geloven om continu in het Spaans te praten. Tot slot zijn we in een Irish pub beland met van die heerlijke (een beetje foute) muziek; YMCA, Grease like it , Night Fever en de rest van het 70’s repertoire.
De volgende dag gingen we naar huis. Jullie kunnen je voorstellen dat ik ook ontzettend moe was. Elke avond laat op bed en ik sliep op een bank die ongeveer 20cm te kort is. Maar desondanks heb ik echt een geweldig weekend gehad. Eentje om nooit te vergeten…

Ik begrijp dat sommige mensen zich nu een beetje druk maken over mijn schoolprestaties met al deze activiteiten. - maar maak je maar geen zorgen - Afgelopen week is mijn taalcursus van start gegaan dus ik ga de komende weken ontzettend veel blokken! Daarnaast probeer ik mezelf aan te wennen Spaans te spreken met mijn Duitse huisgenoot die vloeiend Spaans spreekt. Daar leer je echt ontzettend veel van.
Over 1.5 week komt Dennis op bezoek. Daar kijk ik natuurlijk ontzettend naar uit. Super om alle dingen die ik hier mee maak met hem te kunnen delen!

Dankzij mijn ouders kan ik nieuwe foto’s plaatsen op deze site! Nogmaals super bedankt!
Ook alle mensen bedankt die mijn verhalen lezen of een berichtje sturen. Ontzettend leuk al die reacties uit verschillende en soms onverwachte hoeken!

Un beso!

Femke

  • 12 Oktober 2010 - 14:20

    Je Moeder:

    Hallo Femke

    Leuk verhaal hoor over je weekend in Madrid. Lijkt me wel een hele mooie stad. Maar wat is er trouwens mis met de jaren 70 muziek, ik vind het nog steeds wel leuke muziek hoor.Ik ben wel blij dat je nu weer aan de studie moet, want je maakt ons op deze manier wel een beetje jaloers hoor.

    Nou groetjes en tot horens xxx je moeder.

  • 12 Oktober 2010 - 14:50

    Els:

    Super verhalen en mega leuke foto's homie :d maar wel blij dat je weer thuis bent, want t was wel saai en stilletjes ;)

    xx (K)

  • 12 Oktober 2010 - 15:30

    Je León Maat:

    Hee Fem! Wat een mooi verslag van afgelopen weekend haha, leuk om terug te lezen! En wat een leuke foto's, vast een topfotograaf :P.. Sorry, standaard grapje. Maareh, inmiddels weer gewend in Madrid? Ik zal ook maar eens een nieuw verhaal plaatsen, wordt tijd. Het beste daar maar weer, X

  • 14 Oktober 2010 - 22:41

    Dennis:

    hey femmie,

    Ik zie al dat je een veel te ruig leven daar heb. Maar goed dat ik over iets meer dan een week jouw kant op kom om je weer een beetje op de rails te krijgen:P Maar daar heb ik wel zin in hoor! Ben benieuwd hoe het daar is, maar ik zal over een week alles wel zien! Neem aan dat je al een heel programma heb vastgelegd voor de week dus ik zal wel zien wat je allemaal in petto heb! nog succes het laatste weekje zonder mij!:P

    tot volgende week!

    (K)(L)

    Je vriendje!

  • 15 Oktober 2010 - 04:05

    Hilde Jansen:

    Hey Femke!

    Wat leuk dat Dennis langs komt!

    En tja, uitgaan, dat hoort er toch bij. Studeren kan altijd nog!

    liefs, hilde

    ps. Toch fijn voor jou dat het openbaar vervoer goedkoper dan is Australie is;).

  • 21 Oktober 2010 - 15:19

    Femmie:

    meissie geniet van de momenten met dennis.
    een hele fijne tijd samen.

    lieve groet van ons k&f

  • 23 Oktober 2010 - 19:56

    Rineke:

    Hey fem hoe is het met je kerel daar :D

  • 25 Oktober 2010 - 19:25

    Wout:

    Hee Femke,

    Mooie foto's hoor!.....vooral die met die wielrenners :-)
    Schleck is trouwens met SCH hoor.haha..maar dat maakt niet uit.
    Groetjes,
    Wout

  • 26 Oktober 2010 - 10:17

    Lisette:

    Hey Femke,

    Wat mooi dat je het zo leuk hebt in Spanje, Ik hoop dat je nog veel mag zien, en heel erg veel gaat genieten (tussen het studeren door;))
    Tot horens...

    (K) Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 21 Aug. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 35831

Voorgaande reizen:

06 September 2010 - 22 Januari 2011

Studie in Spanje

Landen bezocht: