3 maanden in Spanje. Ruta del Cares en bezoek - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu 3 maanden in Spanje. Ruta del Cares en bezoek - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Femke Timmerman - WaarBenJij.nu

3 maanden in Spanje. Ruta del Cares en bezoek

Door: femketimmerman

Blijf op de hoogte en volg Femke

29 November 2010 | Spanje, Gijón

Lieve familie, vrienden en kennissen,

Het stond niet in de planning maar hier een vroegtijdig verslagje. Ik heb dit weekend zoveel meegemaakt - dat anders het verhaal van volgende week te groot wordt.

Vrijdag heb ik namelijk de hele dag gewandeld. Samen met Els en Felix. Felix is een Duitse klasgenoot uit Dresden waar wij ook een project mee maken. Zijn zus en haar vriend waren bij hem op bezoek. Dus met een groep van 5 personen vertrokken we 's ochtends vroeg om een tocht van 24 km te lopen. Ondanks het slechte weer in deze regio hadden we echt een schitterende dag met veel zon. De tocht was 12km heen en dezelfde 12km weer terug. Wat een ontzettende mooie route! Echt adembenemend!

De route die; Ruta del Cares heet ligt in het mooiste gedeelte van Picos de Europa ( 'Pieken van Europa' ). Het berggebied hier in Asturias dat oorspronkelijk een uitloper van de Pyreneeën is. Dit gebied kent bergen van 2700m en grotten van -1600m. Onderweg zijn we 1x tegenliggers tegengekomen die echt waren uitgerust als bergbeklimmers en ik liep er lekker op mijn Assics-schoenen zonder profiel. Wist je trouwens dat er in dit gebied ook bruine beren en wolven zitten. Ja ik kon het eerst ook niet geloven maar het is écht zo!

De route was een pad op enorme hoogte met in het diepe dal een rivier die ‘Cares’ heet. Het wandelen ging ontzettend langzaam. Niet alleen omdat er soms onmogelijke (en steile) paden lagen. Maar ook omdat unseren deutschen Freunden alle 3 de hobby deelden om foto's te maken. Van elke steen onderweg is dus een foto gemaakt.

Vrijdag avond kwamen onze vrienden uit Madrid een weekendje op bezoek. Bart, Bauke en Nico. Bart en Bauke zitten in dezelfde klas als ik in Nederland en doen hun Erasmustijd in Madrid. Zoals je in een van mijn vorige verhalen kan lezen ben ik ook bij hen langs geweest - en nu kwamen zij dus langs mij. Nico is hun Spaanse huisgenoot die ook mee kwam. Na ongeveer een uur in Gijón te hebben rondgereden hadden ze eindelijk mijn huis gevonden. En zijn we 's avonds meteen de stad in geweest om de zee en het uitgaansleven van Gijón even te bekijken. Die avond stuitte we op een grote groep Erasmusstudenten en voor we het wisten was het al 4uur 's ochtends toen we de bar uit kwamen. Daarom flink uitgeslapen en de volgende dag mijn school en de kust bekeken. 's Avonds wilden ze graag de Asturiaans specialiteit; Sidera leren kennen. Dus zijn we naar een Sideraria geweest waar zij vervolgens 4 flessen hebben weggeklokt. Een heel geslaagd weekend. Erg leuk om mijn klasgenootjes weer even gezien te hebben die vervolgens hun reis door hebben gezet naar León om Rolf ook even te bezoeken.

Hier laat ik het weer bij voor deze week. Volgde week staat mijn 5 daagse reis op de planning dus daar zal ik dan meer over vertellen! Bedankt voor alle berichtjes, kaartjes, mailtjes en alle andere reacties!

Veel liefs,

Femke

  • 29 November 2010 - 17:05

    Els:

    T was een super weekend! :D
    En leuk verhaaltje.

    (L)

  • 29 November 2010 - 17:25

    Femmie:

    mooi verhaal, prachtige foto's vooral waar die berggeit op staat o, dat ben jij hahahahahha.

    lieve groetjes

  • 30 November 2010 - 15:46

    Fam.Otter:

    Leuk om je bericht te lezen. Bedankt trouwens nog voor je kaart. Veel sterkte voor de laatste weken voordat je even naar NL komt.

  • 30 November 2010 - 16:14

    Ma En Pa,:

    De foto's van de wandeltocht zijn erg mooi. Jullie hebben in een ruig en indrukwekkend gebied gewandeld. Op sommige plaatsen zou ik (is pa) wel zijn afgehaakt want op de foto's zie ik dat de paadjes wel smal waren en vooral de afgronden erg diep en steil. Voor nu eerst fijne dagen in Gijon en daarna op de trip naar Andalusie.

    Groetjes.

  • 01 December 2010 - 09:10

    Marianne:

    Hey Femke,
    wat een foto's zeg! Wow! Supermooi! Bijna jaloers ;-) haha.
    Hier ligt op dit moment sneeuw, dus het uitzicht is ook mooi (alleen gaan ze hier al om 4 uur 's ochtends sneeuw ruimen haha).
    Wanneer komen jullie thuis met de Kerst? (Ik ga er iig van uit dat jullie naar huis gaan).
    Liefs,

  • 02 December 2010 - 09:18

    Hilde Jansen:

    Hey Femke,

    Ik had het al gegoogled, maar een verhaal van jou is natuurlijk veel leuker!

    Enne... Heel herkenbaar om op verrotte schoenen aan te komen en dan mensen tegen te komen die een overdreven uitrusting hebben;).

    Ik heb weer genoten van je verhaal, tot het volgende!

    liefs, Hilde

  • 02 December 2010 - 11:32

    Felix:

    your language has already put a big smile in my face for today. see you for dinner!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 21 Aug. 2010
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 35827

Voorgaande reizen:

06 September 2010 - 22 Januari 2011

Studie in Spanje

Landen bezocht: